Golfänka

0kommentarer

Vad ska jag göra? Sitter hemma hos mamma som jobbat hela natten och somnat i solen och inte märkt att jag kommit hit. Syster som jag tänkte hänga hos tills favoriten spelat klart sin golfrunda skulle ha middagsgäster, kände mig lätt påträngande där. Så nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra? Kanske ska jag åka hem och se om jag kan lösa problemet med de där shortsen som jag var så glad över.

Det finns ju liksom bara inte att man köper ett par nya fina byxor i färgen beige som man verkligen är nöjd med och första gången man använder dem får man mens och det blir en ful fläck. Hur glad blir man när man då tittar på tvättinstruktionerna och det står "Dryclean only"? Blir aningen förundrad bara av att en byxa i 95% bomull och 5% lycra kräver kemtvätt?! Dessutom är det en vanlig tvättsymbol (baljan ni vet) som det står 40grader på. Hur ska de två motsägelserna tolkas?! Jag vill inte chansa och riskera att de blir förstörda men jag vill inte heller lämna till kemtvätt i onödan.
Knepigt!

Kommentera

Publiceras ej