Kluven själ

0kommentarer

Ibland kan man känna sig riktigt kluven, jag gör det nu och det är ingen skön känsla precis. Jag känner egentligen inte att jag borde ta åt mig men ändå har jag en liten liten miniklump av dåligt samvete för att jag kan ha råkat göra någon ledsen. Jag kan föreställa mig hur den där lilla miniklumpen ser ut! Den är grå med inslag av gnistrande silverstänk, den är inte rund och slät utan som en passionsfrukt till formen och varje ojämnhet är vass. Så illa känns det att fälla sårande kommentarer.

Samtidigt kan jag inte tycka att jag riktigt förtjänat att känna såhär. Men den delen som säger det låter mest som ett dåligt försvarstal och sådana är inte roliga att lyssna på ens när de är ens egna inre röst...

Jag är även nöjd över ett kap jag egentligen inte hade råd med men gjorde ändå på vägen hem från jobbet idag. Ett par shorts, långa, färgen beige från Tiger på 40% rea. Sådant blir man glad av! Får försöka tänka på den ytliga glädjen över mina nya fina shorts istället för den där vassa passionsfrukten...

Kommentera

Publiceras ej