Lyckan är förgänglig

1kommentarer

I ena stunden är allt solsken och hallonpaj. Nästa stund faller världen ihop och man ser skärvorna av den sköljas bort med tårarna. Mitt i allt elände försöker man bestämma sig för vad som är värst. Man söker också efter någon ljusning att klamra sig fast vid.

Igår blev jag himla besviken för min egen del. Mitt i all min besvikelse rasade en helt annan rasad värld in. Någon som jag önskar enbart solsken och hallonpaj har stött på den sura grädden.

I ett avsnitt av Ally McBeal får Ally frågan

"What makes your problems bigger than everyone elses?"


Ally behöver inte ens tveka innan hon svarar

"They're mine."

Men jag vet inte... Just nu känns mina problem inte ens som problem utan mer som nåt fånigt medan jag inte kan sluta tänka på den andra rasade världen. Tror det blir av att köpa ett nytt batteri till bilen i eftermiddag så jag kan åka och ge världens bästa sura-grädde-utsatta en stor kram!

1 kommentarer

carro

05 Jul 2007 11:17

Visst känner man sig löjlig när man klagat över vad som helt plötsligt vekar som småsaker, när något värre kommer, men det hjälper ju faktiskt inte. Det kändes ju lika illa med det andra problemet innan ändå så att säga... Men det är ju som citatet: "Ont blir gott när värre kommer" och man kan ju inte gå runt och inte bry sig om sina egan problem ifall det händer något värre med någon annan... Lite rörigt det här! Kram iaf

Kommentera

Publiceras ej