Mörk lördagsnatt

1kommentarer

Igårkväll tog vi en tur till småstaden igen. På schemat denna gång stod god middag på mysig restaurang i trvligt sällskap. Exakt så blev det också. Avslutade med att titta på den där live aid-galan. Sedan var det dags för hemfärd. Eftersom jag drack för ett helt kompani förra helgen hade de andra en del att ta igen och jag var den självklara chauffören för hemresan. Inte mig emot!

När jag startade bilen var min fösta reaktion att jag inte hade något lyse. Hmmm... "Jooooo då!" Sa de andra. Okej, tänkte jag, det var längesedan jag körde i mörker så jag kanske bara är lite ovan. Men fortfarande kändes det inte riktigt som det brukar när man kör på halvljus. Och mycket riktigt när vi kommit genom småstaden och skulle ut på motorvägen möttes vi av ett enda stort mörker, i alla fall så länge jag inte slog på helljus. Helljusen fungerar utan anmärkning, om man bortser från de anmärkningar mina mötande medtrafikanter hade på dem vill säga.

Efter ett stopp på första avfarten då killarna fick leka lite manliga hjältar och leta efter säkringar och dylikt slutade det med att jag fick köra med allt eller inget resten av hemvägen. Himla otäckt att blända av för mötande bilar och inte se ett dugg! Nu återstår bara att ta reda på hur helljuset kan fungera smärtfritt medan halvljuset inte ger ifrån sig ett enda litet ljussken...? Någon som vet?!

1 kommentarer

Jeanette

10 Jul 2007 20:35

Fuck vad jobbigt!

Kommentera

Publiceras ej