Dåligt samvete

0kommentarer

Idag har jag dåligt samvete för att jag inte just nu sitter och farsdag-fikar med resten av familjen. Men jag orkar helt enkelt inte, även om jag vet att jag skulle bli hemskt ledsen/besviken om någon avände den ursäkten när det var mig vi fikade för. Samtidigt kan man tycka att det är bättre att vara ärlig än att åka dit och inte orka vara trevlig eller hitta på någon vit-lögn-ursäkt.

Har i alla fall bytt till vinterdäck på bilen nu också. Det var faktiskt lite för att det inte var gjort som jag inte orkade åka buss till fars-dag-fikat. Och för att det alltid kallt räknas med att jag ska ta mig till småstaden när det i allra högsta grad finns fikerier här i närheten också. Fast nu gör jag så som man(/jag?) ofta gör, hittar på ursäkter för sig själv och samvetet...

Kommentera

Publiceras ej