Pojken som tappade vanten

3kommentarer

Imorse när jag var på väg till jobbet såg jag att damen framför mig i trängseln tappade sitt busskort. Jag tog upp busskortet och trängde mig ikapp damen och sa "Det här är nog ditt, du tappade". Hon sa nästan tack.

Idag när jag skyndade mig för att hinna med en buss mötte jag en pojke. Pojken tappade en av sina fotbollshandskar. Jag tog upp handsken och gav den till pojken med orden "Du tappade din vante". Han sa inte tack.

När jag gick ut från pressbyrån höll jag upp dörren för den som kom bakom mig med ett leende. Hon såg mig inte.

Imorgon när jag på väg till jobbet ser någon som glömmer sitt paraply på bussen kommer jag inte att le eller säga "Du glömde ditt paraply". Och den som glömt sitt paraply kommer inte att säga tack.

3 kommentarer

Lisa

20 Sep 2007 00:46

ge inte upp! en dag kommer det goda vinna maja min vän

Jeanette

21 Sep 2007 14:33

Exakt vad jag skulle skriva - ge inte upp. Gör man det blir man själv en liten lort. Igår tappade jag ett ihopvikt papper när jag på väg ner mot spärrarna i t-banan - jag hör någon ropa hallå ursäkta du tappade visst ditt papper. En punkartjej med svart hår log och räckte fram -TACK :)

Ingis

24 Sep 2007 12:29

Vistt är det otacksamt! Men jag tror att man måste samla stjärnor i himlen, de kan vara bra att ha när man själv sen behöver hjälp!
Till alla: SAMLA STJÄRNOR!!

Kommentera

Publiceras ej