Vad får man för en femma?

1kommentarer

Idag gjorde jag det klassiska misstaget man kan göra i mitt jobb. Jag glömde gå på toaletten på det ena stället och var i för stor nöd för att klara mig till nästa. Sittandes på färdmedel rotade jag bland tamponger, lypsyl, tomma läkerolaskar och gamla kvitton i botten av väskan och fann en femkrona. Precis vad det kostar att springa in på en hyffsat fräsch toalett. Perfekt!

Jag slänger ner min femma i myntboxen, öppnar dörren och inser att det lilla utrymmet framför mina ögon inte uppfyller någon av förväntningarna jag har när jag betalat fem kronor. Mina krav för fem kronor ser ut ungefär såhär:
  • För fem kronor vill jag kunna sitta torrt.
  • För fem kronor ser jag gärna att det finns papper att använda när man är klar.
  • Ett handfat med tillhörande tvål och handdukar.
  • Bonus för en liten spegel och vattenmuggar.
För mina fem kronor fick jag kissa i den berömda jägarsitsen utan ryggstöd. Vet inte om det var vad den innan man hade försökt också eller om hon bara gjort det till en sport att stänka ner så stor del av ringen som möjligt. Jag fick snällt slita upp en av mina egna näsdukar från väskan när jag var klar. Handfat och tvål fanns men sedan var det endast sådan där varmluftsblåsande sak att försöka torka häderna med.

Men skönt var det att kissa ändå!

1 kommentarer

caroline

26 Sep 2007 16:06

på centralen i göteborg fick jag sist en helt egen människa inne på toaletten för mina 5 kronor. dessvärre gick inte denna turist med på att jag skulle få nyttja toaletten med henne där inne, trots att jag BETALT och hon glömt att låsa. Fick snällt betala ytterligare 5 kronor för en toalett utan extra människa.

Kommentera

Publiceras ej