Nyårsveckan inleds

1kommentarer

Jul 2008 är förbi nu men bara några blad framåt i almanackan finnes nyår. Härligt! I helgen pratades det om nyårslöften, jag som aldrig brukar ge något... Absolut inte för att jag redan gör allt så bra eller är så perfekt utan mer bara för att jag liksom inte gör det, ungefär precis som jag liksom bara inte gör en hel massa andra saker...

När jag nu tänker nyårslöften så är det två saker som envist dyker upp i min hjärna utan att jag vet vad kopplingen mellan dem och ett nyårslöfte skulle kunna vara. Det är två saker som Jonas Gardell sade i sitt underbara Vinter i P1;
  • Det här är livet och det går vidare vare sig du väljer att göra det eller inte.
  • Om man frågar sig vad meningen med livet är tycker jag att man också måste fråga sig vad som är meningen med döden.
Så sitter jag här, utan nyårslöften men med två väldigt tänkvärda meningar på repeat i min lilla hjärna.

1 kommentarer

Åsa

29 Dec 2008 17:30

Visst va hans program fantastiskt bra! Jag tänker på samma menningar... =)

Kommentera

Publiceras ej