Det hade jag ingen aaaning om

0kommentarer

Igår kväll när vi skulle sova, favoriten och jag, hade han sin nya vana trogen endast dragit ner persiennen på ena halvan av sovrumsfönstret. Han tycker det är så skönt när det är lite ljust i rummet på morgonen när han vaknar och ska gå upp. Däremot från min vinkel får jag en gatulampa i ögonen om persiennen inte är nerdragen för just den halvan.

-Men vad gör det, du ska ju ändå blunda nu hela natten tills imorgon bitti och då är den där lampan släckt...
-Men de senaste nätterna när jag vaknat till har jag blivit bländad av den där lampan...
-Vaknat?! Jag tror aldrig jag vaknat till mitt i natten faktiskt...
-Va?! Har du aldrig vaknat till av att du drömt, av törst eller kissnödighet?! Aldrig liksom vaknat till bara för en sekund?!
-Nej, inte som jag kan komma på...
-Men det MÅSTE du ha gjort!
-Nej, varför skulle jag göra det?! Vakna varje natt, menar du att du gör det?!
-Mjaaa... Typ...
-Jobbigt...

Inte en exakt återgivning av samtalet men poängen; vi har varit tillsammans ungefär i hundra år och ändå visste jag inte att han aldrig vaknar till på natten... Inte undra på att en av anledingarna till jag gör det inte är att han vaknat till och kommit på att jag är för långt bort och krupit lite närmare och lagt armen om mig.

Kommentera

Publiceras ej