Förrådet

0kommentarer

Vårat förråd är en sorglig historia. Kapitlen består av saker vi inte vet var vi ska göra av, sakerna som inte blivit upppackade och sedan nerpackade igen tre flytar i rad, kartonger till saker vi köpt, saker som vi borde slänga och så det enda som skulle vara intressant; saker vi behöver men inte kan hitta!

Alldeles nyss försökte jag mig på att korta ner det sista kaptlet genom att faktiskt hitta den där som man gör hål i papper med så att man kan sätta in dem i en pärm. Men efter att med en jättetung låda lyft till axelhöjd gjort en rotation i ryggen gav jag upp! Antar att de inte menar en sådan rotation när de på corepassen säger att "rotera är som medecin för ryggen!". Det känns inte alls som att min rygg fått någon medecin, om det inte är en sådan där sort som först smakar hemskt och har en massa biverkningar men senare efterlämnar gott resultat.

Så nu sitter jag här med den där tiden som jag skulle använt till att sortera alla papper fint i pärmar...

Kommentera

Publiceras ej