Vardagsproblem

1kommentarer

idag måste vi handla. Det jobbiga är egentligen inte själva momentet att sätta sig i bilen och dra iväg och utföra själva handlingen för oss. Problemet är att skriva ihop någon sorts nota eller vad man ska säga. Gör vi inte det kommer vi hem med ungefär mjölk, frukt och pasta när vi behöver mat för en hel vecka.

Jag har påbörjat en lite lista här men gav upp när jag efter fem minuter fortfarande inte kommit på mer än smör, yogurt och frukt. Det kan vi inte leva på en vecka, speciellt inte när både skafferi, kyl och frys ekar tomma. Men jag kan verkligen inte komma på en enda maträtt som jag skulle kunna föra in på en matsedel för den kommande veckan. Det enda jag kommer på är det som vi brukar laga när vi inte kommer på något annat. I så fall skulle det se ut såhär: korvröra med pasta, chilifisk med ris/potatis, pastagratäng med köttfärs, ugnspannkaka, korvstroganoff  med ris och köttfärssås och spagetti.

Som ni förstår tar jag tacksamt emot recepttips just nu! Enkla goda vardagsmiddagar!

1 kommentarer

caroline

14 Jan 2008 17:05

moussaka, rotfruktsgratäng, potatisgratäng med fylld quornfilé, färsk pasta med sås, lasagne, färsfylld paprika med ris, paj, hamburgare, varma mackor, crepes, klyftpotatis och grekisk sallad, flygande jakob med quornfiléer, tacossallad... Sedan är det blankt. Det enda jag kan tänka är korv stroganoff korv stroganoff korv stroganoff eftersom det är det vi ska äta idag. Kolla arlas sida de har en kategori som heter lättlagat. kram

Kommentera

Publiceras ej