Vatten över huvudet!

1kommentarer

Jag vet att till exempel Caroline och Henke kommer att tycka att vi är klenisar som inte kan någonting och har tummen mitt i handen och de har nog kanske väldigt rätt i så fall. Jag måste ändå säga att jag känner som att vi håller på med något som vi inte har en aning om hur man gör nämligen fixar i lägenheten.

Idag har vi spacklat, spacklat och åter spacklat. Så långt känns väl allting bra. Efter spckling kommer slipning, tror att vi kommer lösa den biten också. Sedan är det väl tredje steget målningen som jag känner lite ångest inför. Lägenheten är ungefär 2,40 i takhöjd. Taket är liksom "nermålat" på väggen eller hur man ska förklara. Det innebär att en maskeringstejp bör fästas ungefär på i höjden 2,30 vilket inte är helt enkelt!

När vi har löst det och alltså är klara med vardagsrum kommer hallen näst på tur. Där har föregående fixare målat hela alltet i blått. Vägg och tak matchar superfint! Det var väl antagligen hans/hennes lösning på "nermålning-av-tak-problemet" att helt enkelt inte göra det utan slänga på en och samma färg på såväl tak som vägg. Så vill inte vi ha det dock! Nu är vi helt plötsligt inne på att måla tak alltså... Spännande!

Nu ska jag surfa in på Room Service sida och googla efter andra bra tips och råd! Samtidigt som jag gör middag och nyser ut damm.

Uppdatering: Ingen mat påbörjad men ack vad jag älskar det här med internet! Vips har jag hittat den information jag sökte! Det som jag menar att taket är nermålat på väggen heter tydligen snobbkant eller något sånt! Nu känns det fortfarande svårt men ändå som att vi kommer veta vad vi gör liksom, eller har något att rätta oss efter i alla fall!

1 kommentarer

carro

06 Jul 2008 23:42

Vi står även vi och kliar oss mest i huvudet nuförtiden, i nya lägenheten. Känns som att varje fråga som får svar bara föder nya frågor, men oj vad händig man känner sig när det verkar som att man är på rätt spår!

Kommentera

Publiceras ej