...nej, det var inte sant för däremellan kommer fastan...

0kommentarer

Har ingått en tyst överrenskommelse med mig själv. Den går ut på att köra en sorts fasta fram till påsk. Åt en semla i tisdagskväll och nu kommer inget onyttigt (Definitionen av "onyttigt" bestämmer jag! Ibland i samråd med Favoriten.) att ätas förrän det härligt välfyllda påskägget öppnas på påskafton. Återstår att se om jag klarar det!

Ett livsmedel jag har svårt att komma fram till en slutgiltig regel kring är flingor/musli. Vad säger ni?! Ska jag köra på min linje att ALLA inom den kategorin är okej eller Favoritens mer hårda linje att halten sockerarter i förhållande till kostfiberinnehål får avgöra? Får ändå tänka på att man ibland behöver få sätta guldkant på något litet mellanmål även om man fastar...

Funderade ett tag på att ha en "ätar-dag" i veckan då allt skulle vara tillåtet men... Det har jag gjort så många gånger förut och klarat lätt om en plätt. Bara att skjuta upp det där man är sugen på till lördagen eller vad man nu har bestämt som "ätar-dag", blir ingen riktig utmaning att bestämma något som man vet man klarar. Så nu kör vi lite hårdare tag!

Nu är det i alla fall lunch...

Kommentera

Publiceras ej