Bokmal

2kommentarer

Den senaste tiden har jag verkligen läst en hel del böcker. Vet inte vad det beror på och var jag fått tiden till det men så har det blivit. Idag hämtade jag ut tre nya små godingar.

Min favorit, Kajsa Ingemarsson, har kommit med en ny. Har läst alla hennes tidigare och orkar inte vänta tills den kommer på pocket eller tills jag lyckas lägga vantarna på den i nyhetshörnan på biblioteket så jag slog till och köpte den. Känns lyxigt att köpa hårdpärm!



Sedan har finns ju nu en annan favorit, Camilla Läckbergs, senaste i pocket. Som jag har väntat! Är så smidigt med pocket i handväskan, hårdpärm får man ju nackspärr av! Den tredje är den fjärde av Jo Nesbø, Smärtans hus. I 425 sidor ska jag åter umgås med Harry Hole, underbart!

               

Men först ska jag läsa de sista ca 50 sidorna om Sheila i Torey Heydens Tigerungen som är fortsättningen på Rävungen. Kollegan som pratat om Torey och hennes böcker och som alltid när någon pratar om författare eller böcker som de tycker är bra blir jag olidligt nyfiken. Även om pratet om boken/författaren inte är menat som ett tips så får jag någon sorts tvångstanke att jag måste utforska. Ungefär som när det står "nyhet" på födoämnesförpackningar.

      
Lästips!

2 kommentarer

Freddy

26 May 2009 15:10

HEj, boktips till mig? :)

Lisa

27 May 2009 14:07

jag tänkte köpa bok i morsdag-present och gick in o läste om hayden-böckerna. låter ju hemskt hemskt hemskt. har du läst? vill inte att mamma ska må dåligt när hon läser...

Kommentera

Publiceras ej