Nyklippt och lockad

1kommentarer

Jag tror att jag äntligen hittat en frisör som jag ska behålla! Har i flera år hoppat runt från den ena salongen till den andra men inte fallit för någon. Det har i sin tur resulterat i att jag klippt mig altför sällan eftersom jag inte vet var jag ska gå. Men så blir det sådär ni vet, helt plötsligt en dag kan man bara inte förstå hur man ska kunna visa sig för folk med toppar kluvna upp till hårrötterna. Som att det blivit så över en natt...

Den här gången bokade jag in mig på en trevlig salong som Favoriten provat förut. Och jag bara vet att jag kommer klippa mig där i fortsättningen. Det kändes inte ens jobbigt att säga att jag använder Fructis-schampoo för att jag inte orkat ta mig till en salong och skaffa nåt bättre på länge. Och trots att jag sade det försökte hon inte sälja på mig någon av sina fina flaskor. Hon nöjde sig med att rent objektivt och faktamässigt förklara varför sådana schampoon inte är speciellt bra för håret. När hon dessutom erbjöd sig att locka mitt hår (jag är svag för lockar till och med i mitt eget hår) efter att jag sagt att jag skulle på lite festligheter ikväll var jag fast!

Att hon inte föraktade mig för att jag alltför många dagar tvättar håret två gånger blir ännu en guldstjärna i frisörhimlen. Istället sade hon "Jag veeeet hur det är....". Men ett bra tips var ju att bara skölja ur håret och sedan ha lite balsam i topparna så känns det rent och man undviker onödigt slitage som en hel tvätt innebär.

Nu sitter jag här i mitt nyklippta och lockade hår. Precis dagens andra kolhydratrika mål och ska börja göra mig i ordning för de där festligheterna...

Lisa: Heyden-böckerna är inte så hemska. De gottar sig inte så mycket i det hemska som vissa böcker kan göra typ "Pojken som kallades det" och dom. Mer intressanta än hemska! Men annars är ju Ingemarsson en favorit om hon gillar sådana... Skulle också kunna tänka mig Marian Keyes nya.

1 kommentarer

Lisa

27 May 2009 17:17

det blev två deckare. hon älskar deckare. nesbö och fossum, båda norska :)

Kommentera

Publiceras ej