Så var det ja...

1kommentarer

Ikväll blev jag väldigt påmind om varför jag allt som oftast väljer att inte delta i vissa sammanhang. Känns så dumt att jag har slösat bort en riktigt fin vår/försommarkväll på att friska upp minnet av tillställningar med påtvingat umgänge. Varför gick jag på den där "man kanske borde..."? Jag vet ju att jag inte har något behov av att tvingas samman med en massa människor och prata om allehanda ytligheter. Blir att jag istället umgås med människor som jag redan känner och som jag träffar när jag vill ändå. Enda skillnaden blir att jag nu känner mig dum och trist som inte bekantar mig med alla de andra outforskade personerna.

Kanske bara är jag som är konstig men jag har inga problem med att stå för att jag inte är bekväm i situationer där jag förväntas umgås bara för att liksom...

1 kommentarer

carro

26 May 2009 21:18

ytterligare en anledning att inte bli gravid med andra ord. Kände mig som en trotsig tonåring från första månaden som gravid, då man tydligen ska tycka att det är jätteroligt och givande att umgås med andra gravida, bara för att de är gravida. Att umgås med andra nyförlösta, bara för att man just fått barn själv också. Att umgås med andra mammor och pappor bara för att de har barn. Nej tack. Jag har mina vänner (som jag träffar för sällan). Förstår precis vad du menar!

Kommentera

Publiceras ej