Fel dag att ta sovmorgon Killen!

4kommentarer

Om en halvtimme ska vi vara på babymassagen. Massageobjektet ligger i pyjamas och sover, massören vet inte riktigt hur hon ska tackla det hela...

Update:
Så hur gjorde vi?! Jo men jag tänkte att jag bara flyttar över Killen som han är till vagnen och så rullar vi iväg. Så får i alla fall jag se hur de gör även om jag inte skulle ha någon baby att praktisera på. Medan jag som bäst stoppar om honom slår han upp sina blå och ger mig en blick som säger "nej, jag går inte till massagen i pyjamas! klä på mig anständiga kläder tack! vad tror du pappa skulle säga?!".

-Skärpning!

4 kommentarer

Hanna Z

16 May 2011 11:00

Jamen usch visst är det obehagligt?! Jag har tappat extrema mängder i två månader nu typ, och det är ett under att jag inte är flintis än alltså. Jag som redan hade tunt hår innan...

Schampoot kan jag absolut inte rekommendera! Mitt hår blev som svinto och jag tappade liksom ÄNNU mer hår när jag skulle reda ut tovorna. Istället köpte jag ett från Redken, Intra Force heter det. Som också är för håravfall typ. Det är schampoo, balsam och en efterkur man sprayar i håret som man inte ska skölja ur. Om det funkar vet jag inte än, alltså tappar man hår efter en graviditet så är det ju pga hormoner och inget man eg kan påverka, tror jag. Men det känns bra att göra vad man kan ändå:) Priorintabletterna äter jag för fullt och är snart inne på min tredje burk. Man ska äta dom i tre månader innan man märker resultat och jag har väl ätit ungeför lika länge som jag tappat håret. Jag har fått en massa småhår och jag vet inte om det är nytt som växer ut eller hår sm gått av, men jag tror på det förstnämnda. Läste nånstans att priorin är så bra så det kittlar i hårbotten för hårsäckarna arbetar. Och jag känner verkligen det! Jag trodde det var för att håret tappades som det kändes så men tydligen är det tvärtom, wehoo! En burk är rätt dyr (399 kronor) men funkar det så är det ju värt det! Och det hår jag har kvar upplever jag som finare och friskare. (kan ju också vara för jag tvättar det så sällan och använder varken plattång ellr hårblås längre..)

Hanna Z

16 May 2011 14:24

Ja köp dom! Så tar man två på morgonen och en på kvällen. Jag kommer lätt fortsätta äta dom även när jag slutar tappa håret (vilket känns just nu som om det aldrig kommer hända, haha).

Schampoot och det köpte jag på en engelsk webshop, hittade inte just det Intra Force-schampoot i Sverige. Men det var jättesmidigt och fraktfritt och hela faderullan. Är du intresserad kan jag kolla upp vilken sida det var? Har glömt namnet nu.. Kostade iaf runt 500 kronor för dom tre sakerna, väldigt små flaskor var det men man behöver inte ta så mkt så det räcker nog ett tag iaf.

Hanna Z

16 May 2011 18:28

Kom till nån annan sida med länken du skickade. Men jag gick in på Lyko själv och sökte och hittade det! Vad bra! Blev lite fundersam eftersom jag själv kollat på den sidan när jag skulle beställa, men så såg jag att det stod ju Nyhet så det måste kommit in efter jag beställt (var ju över en månad sen..). Jag har detta: http://www.lyko.se/sv/artiklar/redken-scalp-relief-hair-advance-42x6ml-2.html

Sen finns det ju för färgat hår med. Men asbra att det finns där nu, tror det var typ samma pris (lite billigare tom tror jag), så kan man beställa därifrån nästa gång:)

kollegan

16 May 2011 22:03

Haha till skillnad från mig som tog med Elias i pyjamas när vi var på promenaden som slutade med en fika på lilla Essingen.. Kram

Kommentera

Publiceras ej