Mitt i veckan

1kommentarer

Så är det halvlek igen då. Den här veckan är det full fart känns det som. Hade lite ångest i söndags när jag tänkte på att Favoriten skulle börja jobba igen och jag och Killen därmed bli lämnade ensamma här hemma. Men kan inte säga att måndagen bjöd på många ensamma stunder här hemma precis. Lämnade hemmet klockan tio och var inte tillbaka förrän halvåtta. Då hade vi hunnit med mamma-promenad, lunch med Kollegan med påföljande travande på stan, blixtfika hos Kollegans mammakompis (jodå, vi hängde på det med) och så till slut föräldragrupp med matintroduktionsinfo. Behöver jag säga att jag var lite trött när vi kom hem?

Igår var jag och Killen och fixade med fortsättningen på Favoritens födelsedagspresent. Han fick en timme hos fotograf med Killen och igår skulle det väljas bilder. Jag som har beslutsångest inför de enklaste val hade väldigt svårt att välja mellan alla superfina bilder. Det är något speciellt med med far och son. Att se tryggheten och lugnet i Killens ögon fångad på samma bild som stoltheten och kärleken i Favoritens fick mig helt tårögd.

Nu ska vi alldeles snart gå iväg till BVC och få lite information om hur man ska sköta Killens kommande gaddar, känns avlägset men snart tittar de väl upp de där första små risgrynen. Sedan blir det mamma-promenad och så fika med alla kollegorna på det. Blir en bra dag!

1 kommentarer

Kollegan

07 May 2011 22:34

Så glad att du hakade på på den där röriga fikastunden :) Alltid trevligt att träffa dig o Killen! Kram

Kommentera

Publiceras ej