Vår busschaufför, det är en man med glatt humör?!

2kommentarer

Varit i Småstaden hos Mamma och hälsat på idag. När vi skulle hem med bussen blev vagnutrymmet fullt av en rullstol. Det var en gubbe som ägde rullstolen. Inte för att han behövde den att sitta i utan till att köra sina saker, bland annat en sådan våtdräkt(?!). På min fråga om han kunde tänka sig att lägga in stolen och sakerna i bagageutrymmet blev svaret ett tandlöst nej. Jag går för att fråga chauffören om vi kan lägga in fyrhjulingen i bagageutrymmet. Följande dialog utspelas:

C: -Jag är ledsen men du får ta nästa buss. (Skulle gå om en halvtimme)
J: -Men kan jag inte inte lägga in den i bagageutrymmet?
C: -Det är väl ett barn där i?
J: -Men jag tar ur det såklart!
C: -Då blir det ingen gratisresa...
J: -Har kort...
C: -Jaaa, visst kan du väl lägga in den i bagageutrymmet du...

Jag vet inte riktigt vad som är värst. Att bussarna har så litet utrymme för vagnar/rullstolar, att chauffören trodde jag skulle lägga mitt barn i bagageutrymmet eller att det förutsätts att jag hellre väntar trettio minuter på nästa buss än betalar för min resa? Tilläggas kan att gubbens rätt att åka gratis aldrig ifrågasattes...

2 kommentarer

Lina

07 Sep 2011 09:26

Skrämmande! Jag får liksom vatten på min kvarn här när det gäller hur hemskt det är att åka buss, (har lyckats utveckla en mindre fobi). Kram

carro

10 Sep 2011 13:39

eller att han svarade utan tänder!!

Kommentera

Publiceras ej