Vissa dagar...

1kommentarer

Vissa dagar ska man iväg och jobba.

Vissa dagar klumpar sig mascaran och man slinter med mascaraborsten och får svart i hela ansiktet. 

Vissa dagar är ens garderob ungefär lika tilltalande som klädavdelningen i en myrorna-butik (Caroline, du vet min issue på området. Du känner till min kroppshållning på myrornas klädavdelning).

Vissa dagar är det varmt ute och man är tvungen att åka bil och kjolen blir sådär fult skrynklig som den blir när det är varmt ute och man är tvungen att sitta ner. (Detta gäller även för klädesplagg man valt att skyla sin överkropp med.)

Vissa dagar kämpar man med sitt hår i en halvtimme bara för att slänga ihop en tofs i sista stund. Något man kunnat gjort från början och då inte behövt stressat i samma utsträckning.

Vissa dagar kommer man hem mitt i natten från jobbet men kan ändå inte sova.

Idag är en viss dag!






 

1 kommentarer

c

08 Aug 2006 20:50

Hmm... Jag måste säga att jag inte längre är sådär liberal när det gäller second hand. Visst tycker jag att det är roligt, men nu när man är lite äldre och inte måste vara så principfast får jag erkänna att endel kläder faktiskt känns lite äckliga. Typ bikini - vem köper sådant begagnat?

Kommentera

Publiceras ej