Bad hair day

2kommentarer

Nu ska jag alldeles snart iväg och jobba. Den meningen kommer jag kunna upprepa de närmaste nio dagarna. Förstår inte hur jag ska orka! Onsdag kväll till Söndag förmiddag gör jag 38,5 timme! Helt sjukt men det räddar ganska mycket av sommarens ekonomi får man väl säga!

Har tagit ett beslut att aldrig mer nämna f-n här i bloggen, ej heller ord som är besläktade med det ordet! Den som gissar vilka/vilken bokstav som ska in mellan f-n vinner den stora äran!

Hörde på nyhetsmorgon att Camilla Läckbergs nya bok kommit, har för mig att jag gillat hennes andra så det får väl bli av att läsa denna också!

Nä, nu ska jag leta upp en tröjja och se om jag kan göra något av mitt hår (har kommit till stadiet när det liksom inte blir bättre än en tofs =( Tror det blir ett brett diadem idag dock för att dölja min hemska utväxt! Diademet klämmer så himla mycket bakom öronen bara men vill man vara fin... Måste ta mig till en frisör!!! Men hur ska det hinnas med i mitt schema?! Antar att detta inte är ett av de stora världsproblemen men det är i alla fall det enda jag kan tänka på när jag utför mitt jobb.. Det låter ungefär såhär i mitt huvud då: "Det enda han ser är min utväxt och så tänker han att jag borde besökt frisören för ungefär tre månader sedan när det fortfarande fanns en räddning! Stackars lilla flicka!"

För övrigt kanske någon kan slå upp orden shallow och vain åt mig!? Har tappat bort min engelska ordbok... =)

Förslag på frisyrer mottages också varmt! Samt en kulör som kan tänkas passa att färga i! När ni ändå håller på kan ni väl uppfinna ett hårfärgningsmedel som liksom tränger ner till rötterna så att uväxten successivt går över till ens egna färg och man slipper den där skarpa tydliga linjen som visar hur mycket ens hår växt sen senast man färgade det.



2 kommentarer

c

23 May 2006 12:50

1) Bra beslut med uteslutningen. Tror jag vet vilket ord du menar. Så tröttsamt.

2) Trodde det var mitt huvud det var fel på, att det inte lämpade sig för diadem helt enkelt. Men men där ser man! Verkar vara någon akupressurpunkt man kommer åt med diadem som gör att det känns som att hela huvudet ska sprängas...

3) Sådär som du hade för ett ta sedan: lite pageaktigt, flikigt, aningen kortare i bak. Mörkbrunt med två nyanser ljusare slingor, bara lite, för att undvika "färghjälmen" ;) Kom hit så ordnar jag det på dig! Gjorde det på annakarin och hennes frisör var väldigt impressed! *skrytskryt*

c

23 May 2006 12:52

4) Fortsätter väl med skrytet, MEN det har ett syfte: jobbade 210 timmar på 18 dagar (i rad) när vi öppnade butiken. Det går: man vänjer sig, och sedan får man känna sig sådär äckligt nöjd för att man "klarade" det...

Kommentera

Publiceras ej