Det slog mig

0kommentarer

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att bli slagen av vissa fakta. Det som nog lämnat störst blåmärke är hur många tjockisar det finns. Struntar faktiskt i om det är någon som tar illa upp nu för det här är ganska hemskt när man verkligen börjar tänka på det.

Igårkväll till exempel ägnade jag mig en stund åt att räkna förbipasserande människor och ett tag var det ungefär 4 på 10 som jag anser skulle klassas som tjock. Minst tre damer jag såg trodde jag var gravida men sedan såg jag att de hade en öl/cider i näven...

Det slog mig så hårt igår att alla de här larmen om övervikt inte bara är någon busprick som tryckt på röda knappen så att brandkåren tingas åka i onödan. Det här är allvar och de enda som kan ändra på någonting är väl faktiskt tjockisarna själva?! Självklart finns hjälp att få men till syvende och sist...

Den generation som växer upp nu är den första på hundra år som kommer ha kortare livslängd än sina föräldrar på grund av övervikten... Det liksom bara slog mig att det verkligen är så!

Kommentera

Publiceras ej