FACE

0kommentarer

Idag var jag på jakt efter något som ska kunna dölja att mitt ansikte är rött när det blir det. Jag måste ha en universalprodukt eftersom mitt ansikte blir väldigt rött. Jag begav mig in i kosmetikabutiken för att rådgöra med damen som jobbar där. Eftersom det är skumt klimat såhär års och man aldrig lyckas klä sig lagom varmt/kallt och idag var en dag när jag lyckats med för varmt så förstod hon mitt problem mer än väl.

En annan bidragande faktor till hennes stora förståelse för mitt problem var att hon själv led av samma sak. Men efter att ha språkats vid med denna kosmetikabutiksdam idag kommer jag inte bli riktigt lika frustrerad nästa gång jag ser i spegeln att jag blivit sådär röd igen. Hon förklarade nämligen att det inte är något att vara enbart ledsen för. Det röda beror på god blodcirkulation i ansiktet och det gör att man inte får så mycket rynkor. Och hellre lite rödrosig än rynkig faktiskt!

Slutade med en Foundation som ska invigas imorgon när det är stor grej på gång och jag vet att jag kommer bli lite rödrosig av nervositet och värme.

Kommentera

Publiceras ej