Tillbaka i tjänst och skatteåterbäring

0kommentarer

Idag har har jag jobbat igen, första dagen efter semestern. Känns ganska bra ändå, så bra som det nu kan kännas att jobba igen efter tre veckors nosande på friheten. Var en ganska lugn dag på jobbet så jag hann med lite auktorisationsläsande på stadsbiblioteket. Alltid trevligt att kunna använda sin arbetstid till något vettigt, och utnyttja lite av det som de där slantarna man betalar i skatt går till.

Med jämna mellanrum slås jag av tanken att jag faktiskt betalar skatt. Skatt som går till olika saker i samhället. I samma tankebana finns en tanke om att försöka använda allt det där som jag faktiskt betalar för. Man kan inte gnälla att man inte får något för slantarna man betalar i skatt om man inte ens försökt använda något av allt som de går till. Eftersom jag i princip utnyttjar vården ungefär en halv gång om året så går jag ju bet på en hel del skatteåterbäring där. Vägarna använder jag iofs och kollektivtrafiken flitigt. Det är här någonstans som tankarnas outsägliga små krokiga vägar leder mig fram till beslutet att börja låna böcker på biblioteket. -Jag betalar ju faktiskt redan för de böckerna, då borde jag läsa dem också!

Idag kom jag så pass långt att jag skaffade ett lånekort! Premiärlånet gick till Dennis Töllborg's bok Regler eller juridik. Den 10 september ska den vara återlämnad.

Kommentera

Publiceras ej