Tvångsledig

1kommentarer

Idag har jag hoppat mellan olika ställen som erbjuder ätbara ting med mina auktorisationsböcker i högsta hugg. Väl på plats vid bordet har jag begravt näsan i böckerna och lagt pannan i djupa veck samtidigt som jag lärt mig en del om Svenskt medborgarskap, färdtjänst och föräldrapenning. Mellan allt läsande har jag betat av en del uppdrag också. På väg från eftermiddagens uppdrag lika mycket som på väg till fik tänkte jag där jag gick i solen:

"Idag har varit en bra dag!"

Lyckades hitta en plats vid ett bord i solen med min goda smörgås. Slog åter upp den rosa samhällsguiden och började läsa lite om svenska sjukvården. Öppen vård, primärvård, mvc, bvc... Då ringer mobilen. Chefen. Efter det samtalet kunde jag inte påminna mig om vad som varit så himla bra med den här dagen?! Egentligen har den väl inte varit något annorlunda än gårdagen eller dagen för den?! Rent av ganska crappy eller?!

Kontentan av samtalet med chefen är att jag lyckats få ihop för många timmar i min timbank och nu måste ta ledigt innan augusti är slut, alltså nästa vecka. Jag har ingenting att göra nästa vecka som känns värt att bara sådär spontant ta tvångsledigt för. Speciellt inte när chefen inte ens lyckades klämma in någon sorts tacksamhet eller liknande för att man ställt upp och jobbat. Jag vet att det har säkert med min hälsa och mitt välmående att göra den här begränsningen när det gäller timbanken men säg det då! Säg inte att timmarna riskerar bli utbetalda som övertid och att det är det man vill undvika!

I alla fall har jag snickrat ihop ett förslag tills vi ska ses imorgon. Ingen ledighet nästa vecka men dock veckan efter det. Förvisso har det då hunnit bli september men då kan jag utnyttja min ledighet på vettigt sätt tillsammans med mina älskade auktorisationsbäcker!

Hoppas du är nöjd nu Carro! Mer än såhär blir det inte!

1 kommentarer

caroline

23 Aug 2007 20:58

nöjd pek-c

Kommentera

Publiceras ej