Beredskap

2kommentarer

Jag har just nu min första vecka bredskap eller jour eller vad ni vill kalla det. Jag är i alla fall standby 24-7. Igårkväll var det helt galet, jag började jobba 8 igårmorse och redan då var det lite lite för kallt för shorts men obstinat som jag är tog jag ändå mina favoritshorts och drog iväg. Jag kan säga att när jag steg ur taxin utanför mitt hus klockan 00:40 inatt var det definitivt för kallt för shorts. Ännu är det inga ljumma sommarnätter med tunna koftor och korta kjolar.

Idag precis när jag skulle bege mig till det närliggande köpcentrumet för lite slöshopping och bunkring av flaskor till midsommar kallade plikten igen med ett irriterande pip. Off I went. Men inte lika galet idag så jag är redan hemma igen och hoppas verkligen att min plan med hyra film och chips och dip kan genomföras ikväll utan pipande från minicallen!

Men än en gång är jag påmind om vilket spännande jobb jag har!!!

2 kommentarer

Lina

16 Jun 2007 15:01

Tunikan/klänningen är köpt på HM och kostade 149:- om jag inte minns helt fel :)

carro

16 Jun 2007 16:29

Precis ¨så som du tror att du skulle bli, har jag ju blivit. Trotsig liksom. Men sedan ångrar jag mig i efterhand och tänker att "Hjälp vad jag kommer bli straffad -resten av livet". Men då är det ju försent.

Kommentera

Publiceras ej