The end

1kommentarer

Sitter hemma i fåtöljen och surfar med vårt alldeles egna bredband. Den tredje teknikern lyckades lista ut att det var modemet som var trasigt och inget annat. Undrar om de andra teknikerna skolkade från utbildningen den dan man fick lära sig att plugga in ett annat modem än kundens och kolla om det funkade =)
Nu har vi i alla fall internet i tre månader till, sedan går uppsägningstiden ut och vi måste leta en ny leverantör. Den proceduren känns aningen onödig nu eftersom vi har bredband men jag får inte glömma hur missnöjd jag faktiskt är med bredbandsbolaget och stanna kvar som kund bara för att det är bekvämt!

Saker jag i efterhand glorifierar:
  • Bredbandsbolagetstoryn, bara för att den fick ett happy ending (mycket goodlooking och trevlig tekniker gör inte det hela svårare att glorifiera) tror jag att jaf förvandlats till nöjd kund i ett nafs!
  • Förra sommaren/vintern/våren/hösten. Jag föreställer mig förra sommaren som en enda lång solig dag med paraplydrinkar och inget annat, vintern som en enda lång friluftsdag med precis lagom mycket kläder för att varken frysa eller svettas... -Ni förstår mönstret!
  • Studenten, jag vet att det var en högst vemodig och bitvis till och med sorglig dag som bara blev värre framåt natten ändå ser jag den som ett enda stort lyckorus såhär i efterhand.
Tror att det enda jag inte kommer kunna i efterhand glorifiera är mitt eventuella barns eventuella förlossning... Den blir nog svår!

Nu tvättar grannen sin pool och jag blir kissnödig av ljudet. Jag måste även göra mig i ordning för att ka och fira lillstrumpans student. Hur avundsjuk som helst på henne, den dagen var liksom så glad! (Och lite ledsen)

1 kommentarer

carro

08 Jun 2007 14:30

Fem år sedan ja, och precis samma väder här som det var på vår student. Helt sjukt vad snabbt det gått. Hade nog inte heller tippat mig som en utav de första, men å andra sidan var jag ju VÄLDIGT singel då... Får veta på måndag vad det blir!

Kommentera

Publiceras ej