Trötthet, självdisciplin och festplaner

0kommentarer

Idag har jag varit dödligt trött. Så trött att jag kännt mig svullen i ansiktet av trötthet. Men som tur är går ju trötthet över, annars hade det varit synd om mig! Men det är jobbigt att vara såhär trött och veta att risken finns att det piper mitt i natten och man är tvungen att ge sig iväg. Men det är nästsista kvällen och natten med beredskap för den här gången. Jag räknade lite på hur mycket det kommer märkas i plånboken att jag haft två veckors utryckningar (om man räknar snittantal (ett eller två ord?!) utryckningar är de 3,5 på en vecka) på tre dagar. Det var en rolig liten mattestund även för mig som verkligen inte är något stort fan av att räkna!

När man är trött är det svårt med självdisciplinen tycker jag! Det är som att jag behandlar mig själv som ett litet trött barn som blir ledset om man inte är snäll mot det. Jag skämmer bort mig själv lite när jag är trött. Med anledning av detta beteende hoppas jag verkligen att jag blir piggare framöver annars ligger beach 2007 i farozonen!

Snart är det midsommar och det innebär ju en del festligheter... Vet inte riktigt om man verkligen ska var modig som vissa Globertrotters och satsa på kräver-fint-väder-planen?!

Kommentera

Publiceras ej