Bilkörning på hög höjd

0kommentarer

Igår skulle jag hämta bilen på verkstaden. Den hade fått nya bromsklossar och blivit av med oljudet som den dragits med senaste tiden. Eller i alla fall sade verkstadskillen det och lade till att om den fortfarande låter får ni komma tillbaka med den. Till saken hör att deras kortläsare var trasig så jag var tvungen att åka iväg och hämta lite slantar. När jag startar bilen är det första jag hör det där jäkla ljudet som uppstår när man startar eller kör på låga varv. Okej tänkte jag, då kommer jag tillbaka med bilen nu på en gång då!

Verkstadskillen hör samma sak som jag så han kommer fram till mig och underar om det är det nyss hörda ljudet jag menar att jag vill bli av med. Ja, vilket ljud är det du tagit bort?! I alla fall när slantarna var hämtade så hissade de upp bilen med mig i(!). När jag sitter högst upp och ser framför mig hur den där lyftanordnignen rasar ihop och bilen dunsar i verkstadsgolvet och jag gör illa mig. Mina tankar bryts av att verkstadkillen ber mig starta bilen och lägga i backen och köra.
-Haha, just det! svarar jag på hans oerhört roliga lilla lustighet.

Som inte var någon lustighet utan allra högsta allvar. Kändes ganska skumt att sitta ungefär 2meter upp i luften och gasa. Hur som helst var det tydligen det som krävdes för att de skulle kunna hitta ljudkällan och åtgärda den. Nissan såg ut att njuta av deras behandling så jag slappnade av lite och väntade på att de skulle bli klara (de hade nu hissat ner mig och låtit mig kliva ur).

Helt tyst och bra rullade sedan jag och lilla Nissan hem. Och det blev inte ens dyrt! Kan kanske ha något att göra med att slantarna jag gav stoppades rakt ner i en plånbok tillhörande verkstadskillen. Förlåt Göran Persson!

Kommentera

Publiceras ej