Skor

2kommentarer

I måndags när jag skulle gå hem från tåget (Åker tåg istället för buss nu eftersom det är längre att gå till tåget och jag som bekant samlar steg.) så drog en av de värsta spöregnskurarna jag sett fram. Den orsakade TVÅ regnbågar så då kan ni tänka er! (Medveten om att regnets volym antagligen inte påverkar antalet regnbågar för fem öre men jag har aldrig sett två regnbågar samtidigt förut vad jag kan minnas.) När tåget stannade och jag skulle kliva av tänkte jag att jag kanske skulle ställa mig i den lilla kuren på perrongen för att vänta på att skuren skulle dra förbi. När jag satt mina fötter på perrongen var jag redan så pass blöt att jag lika gärna kunde börja gå hem utan att först vänta i kuren så jag började min spöregnspromenad.

Jag blev väldigt väldigt blöt! Sådär så att inte nes trosorna är torra ni vet. Men det var inte det värsta! Jag hade mina hyffsat nya vita sneakers på mig, ett par av den sällsynta sorten som jag aldrig fick skavsår av vilket skapat en väldigt speciell kärlek till dessa skor. Kort sagt förvandlade regnskuren mina fräscha vita sneakers till halvdassiga vita sneakers. Oerhört irriterande! För att återigen illustrera hur mycket det regnade så hade skorna inte torkat än imorse! 

I min sorg över skornas förvandling gav mig igår ut på jakt i stans skobutiker. Hittade ett par himla bra sneakers-aktiga nikeisar men köpte ett par andra. Ett par som jag är lite tveksam till om jag tycker är snygga eller inte... Har fingrat på dem en del tidigare men aldrig slagit till, sedan har jag sett andra ha sådan på sig och ändå tyckt om dem. Idag står de hur som helst hemma fortfarande och jag funderar på att springa ut och skaffa nikeisarna på lunchen. 

Såhär är det att leva med min beslutsångest...


 

2 kommentarer

Jeanette Sandberg

09 May 2007 23:15

Regn är mysigt men inte med fina vita sneakers. Du, läser du Schulmans blog ? http://blogg.aftonbladet.se/14002/
Han är så skön, haha.

carro

10 May 2007 15:40

kan ju tvätta dem i maskinen. Blir vita igen. Dagens HemmetsJournal-tips.

Kommentera

Publiceras ej