Varför kan jag inte sluta läsa?!

1kommentarer

Många i min bekantskapskrets går runt och är gravida just nu. Jättemysigt och spännande och jag gläds med dem som snart ska få det finaste man kan få! Verkligen!!! Jag gör det helt oironsikt och ärligt så är jag verkligen glad för alla som snart ska ha barn.

MEN

Min största rädsla i livet är förlossning. Jag tror verkligen inte att jag någonsin kommer att föda ett barn på det naturliga sättet. Länge har jag tänkt att om jag inte blir garanterad kejsarsnitt redan från första dagen så är enda alternativet abort. Tyvärr! Man kan inte rå för sina rädslor. Ändå har jag idag läst www.kalorin.blogg.se som inte är någon fara i sig. Den damen vet precis när enough är enough, i alla fall än så länge... Sannas kommentar däremot är inget en förlossningsfobiker vill läsa! Ändå gör jag det! Och slutar jag läsa inlägget i www.leno.blogg.se som beskriver min värsta vånda i livet?! Nä, självklart läser jag från början till slut och blir allt starkare i min övertygelse att föda barn inte är något för mig!

1 kommentarer

carro

01 Jun 2007 18:06

Är rädd att jag precis gick över gränsen. MEN boken jag skrev om gick verkligen över gränsen den med. Varför finns censur om det inte används!? Känner precis som du. Eller iaf en utav mina största rädslor i livet. Dessvärre har mitt motvapen förträngning precis slutat verka. Och nu är det försent. Det känns som när rachel, monica och chandler ser den där förlossningsfilmen och monica och chandler säger att "men åhh...vad vackert, det var det ju värt" och rachel svarar: "screw you, NI behöver inte GÖRA det!". Jag känner mig alltså som rachel när alla säger att det kommer gå så bra och är så naturligt. Urgh. Nu är det mindre än 3 månader kvar. I bästa fall.

Kommentera

Publiceras ej