Bara att gå eller?!

3kommentarer

Jag vet inte vad jag strävar efter när jag gör beslut så svåra att fatta?! Står just nu och väger mellan träning eller inte träning ikväll? Eller rättare sagt om 30minuter. Egentligen är det väl bara att byta om och traska iväg men jag ska ändå hålla på och älta och känna efter ifall jag verkligen vill och orkar. Och om jag inte tränar idag, då blir det ju typ inte förrän på måndag men samtidigt känner jag kanske inte riktigt för det men om jag inte går och tränar så kommer jag ångra mig sen när det är försent och gymet har stängt.... Ni förstår att på det här viset blir det inte mycket annat gjort än att tänka och tveka fram och tillbaka... Det är i stunder som dessa som jag kan känna att träningen tar upp för mycket av min tid, speciellt när jag inte utför den praktiskt.

Jag kanske tränar i snitt 3-4 timmar i veckan ändå känns det som att ungefär 10-15timmar i veckan går åt till träning och då är det bara en tredjedel av de timmarna som faktiskt tillbringas i på gymet. Den övriga tiden studerar jag vilka pass jag skulle kunna slinka in på de närmaste dagarna, funderar över om jag verkligen ska träna just idag. När ska jag träna nästa gång. Ska jag hinna med en friskvårdstimme denna vecka?! Känner mig nästan besatt av träning ibland fast jag vet att jag skulle kunna sluta när jag vill... som andra besatta/beroende-förnekande människor brukar säga.

Och när allt kommer till tangentbordet (vem använder kritor idag och vad menas egentligen med att saker kommer till kritan?!) är det väl bara att gå och träna och så är det inte mer med det sen eller?!

3 kommentarer

caroline

21 Nov 2007 22:41

Hade samma problem, sist jag tränade, på 1800-talet. Bestämde ett träningsschema med exakta pass jag skulle träna varje vecka. Och för varje pass jag hade bestämt fanns ett back-up pass samma dag ifall att något annat hände med passet eller att jag inte hann eller så. Sedan är det lite som så där att om man måste fundera så där mycket om man vill träna eller inte så vill man nog egentligen inte träna, men tycker att man borde. Glöm borde och tänk på vad man vill är nog bättre. Med träningsschemat vet man ju när nästa gång blir oavsett!

Superråd inte sant!!!

Jeanette

21 Nov 2007 23:27

Haha. Gick du och tränade sen då? :)

Lisa

22 Nov 2007 11:33

mycket smart förslag av caroline, sätt upp ett förnuftigt träningsschema och träna varken mer eller mindre än det.

Kommentera

Publiceras ej