Ses vi i Nangijala?

1kommentarer

Idag har det hänt. Favoritens farmor begav sig imorse till den andra sidan. Sorgligt!

Jag föreställer mig på ett lite barnsligt sätt att det finns en "himmel". Jag föreställer mig den som Nangijala men utan de onda. Jag föreställer mig Körsbärsdalen, fast marken är gjort av moln. Ungefär så i alla fall. Där finns alla som jag jag älskat och förlorat. Idag började jag tänka på ifall favoritens farmor hamnar i samma "himmel" som mina nära och kära? För om alla kommer till samma himmel så skulle den bli hemskt överbefolkad. Men om man hamnar i olika "himlar" undrar jag hur man sorterar upp oss?! Hamnar man i den "himmel" man tror på?! Eller i den där flest av ens nära och kära hamnat?! Eller förflyttas man på andra sidan allteftersom livet på jorden går vidare och nya band knyts?! Till exempel kunde ju ingen veta att min mormor skulle få något gemensamt med favoritens farmor en vacker dag, men jag skulle ju vilja ha dem båda i min "himmel" sen.

Tankar utan slut och utan reson...



1 kommentarer

caroline

17 Nov 2007 02:29

åhhh. Sorgligt, men ändå fint på något sätt. Massa kramar!

Kommentera

Publiceras ej