Härmapa

1kommentarer

Alla verkar blogga om att de ska byta frisyr, nyligen bytt frisyr, funderar på att byta frisyr and so on and so on. Jag vet itne om det i min strävan att vara som andra som jag nu sitter här, och inte bara funderar på att göra nåt åt håret utan till och med, bloggar om att jag borde göra nåt nytt som det så fint heter. (Slog jag rekord i meningslängd nu?!) Har just nu lite längre hår i ingen frisyr alls. Det har bara fått växa och växa sedan jag klippte mig sist.

Jag är lite inne på en page men det känns på något sätt lite sent att klippa page (även för mig, en late adapter). Dessutom skulle jag till min page vilja ha en liten lugg på något sätt men den frisör som vill klippa lugg på mig (liten panna) har ännu inte sett dagens ljus så där går det lite stöpet.

Min andra fundering närmar sig permanentrullarna faktiskt. Otippat. Jag tänker mig att man använder olika stora spolar och rullar upp längderna åt lite olika håll så att det ser ut som ett naturligt självfall. Vet dock inte om mitt hår kanske behöver växa lite ytterligare för att den planen ska gå i lås. Just nu är det (mäter...) två knytnävar och lite till om man tar tag i håret i nacken (tvivlar på att ni förstår hur jag menar). Tror hur som helst att det skulle kunna bli något jag skulle trivas väldigt bra i.

Vad tror ni?

Nu när jag läser genom inlägget innan jag publicerar inser jag att den lockiga frisyr a la Mischa Barton (hon i OC) jag försökt beskriva faktiskt skulle kunna tolkas som en Julia Roberts i Pretty Woman... Ja, ännu en gång inser man att orden aldrig slår bilden...

1 kommentarer

Jeanette

21 Oct 2007 23:19

Jag röstar på en mörk page, med eller utan lugg ...

Kommentera

Publiceras ej