Jag minns

0kommentarer

Caroline får mig att minnas gymnasietidens tv-kvällar. Vi var några tjejer som träffades hemma hos varandra och tittade på program som Ally McBeal och Sen kväll med Luuk. Obligatoriskt var tilltugg, hur detta ordnades såg lite olika ut. Jag minns en period då tilltugget skulle ha en viss färg varje vecka så fick man ta med sig något i kvällens färg. Ett tag turades vi om att två ovh två ordna och bjuda på tilltugg till alla. Det var en speciell känsla att samlas och titta på programmen tillsammans, nästan som att programmen blev bättre då.

Idag har jag inga tv-kvällar med mina vänner. Idag ses vi över en kopp kaffe på café eller över en lunch, en öl men aldrig för att titta på ett tv-program med tilltugg i en bestämd färg... Det är lite vemodigt att bli vuxen!

Kommentera

Publiceras ej