Livet just nu

2kommentarer

Igår var en sådan där dag när jag kände mig tjock vad jag än klädde på mig. En halv parfymdos sprejad på kläderna fick mig att byta en andra gång eftersom jag inte stod ut med lukten av min egna parfym. Och så vidare i alla evighet med alla små i-landsproblem man kan tänka sig tills det äntligen blev kväll och det var dags att börja hoppas på att nästa dag skulle bli aningen bättre.

Men även idag sitter jeansen för tajt och skär in och bildar en sådan där valk vid linningen.

Varför känner man sig ibland bara så fruktansvärt grå och ofräsch?

2 kommentarer

Lisa

02 Oct 2007 22:20

Hm, skulle vilja likna det där att aldrig vara nöjd med hundra meter sprint. Gränser tänjs och när målen uppnås blir de genast standard och ska överträffas på nytt. Men det gäller att se upp, någon gång kommer det att ta slut. Det är liksom lika omöjligt att pressa ner tiden på ett hundrameterslopp till noll sekunder som det är att hela tiden överträffa sig själv. Då tar man slut. Sorry, för en svammelkommentar men har själv tänkt på det där med aldrig vara nöjd med sig själv rätt mycket på sista tiden. Kram

caroline

03 Oct 2007 22:27

jag vet hur det känns! Urgh bara.

Kommentera

Publiceras ej