Det är en del som borde göras

0kommentarer

Nu har jag diskat och städat och slitit ut lakanen ur sängen och slängt in dom i tvättmaskinen. Bara dammsugning och nya lakan kvar. Och fixa flyttkartonger. Och bestämma vad i förrådet som ska få följa med i de nya flyttkartongerna och vad som ska slängas. Och ringa ordföranden i bostadsrättsföreningen och kolla så att det är okej att bygga en vägg. Och ringa och kolla med han som ska lägga golvet när han kan. Och kolla med han som ska bygga väggen när han kan. Och putsa upp bilen. Och piffa till soffan, fota den och lägga ut den på blocket. Och gör adressändring.

Förstår ni att jag får ångest över att jag inte gör något av det här på dagarna? Är hur mycket som helst som ska göras när man snart ska flytta och renovera men ingenting som jag verkar få gjort. Frågan är nu om man ska göra en megaryck och se till att få något gjort idag eller om man ska låta ännu en dag bara gå...? Blir ju inte mycket njuta av att göra ingenting när man har en hel del hängandes över sig om man säger så...

Uppdatering:
Satte mig i solen och gjorde en liten tidsplan över alla våra att-göra-punkter och nu känner jag mig lugnare! Det kan bli en lugn dag idag ändå. Ska återvända till solen med lite podradio.

Kommentera

Publiceras ej