Första dagen på första sommarmånaden

0kommentarer

För mig är det juni och juli som är de riktiga sommarmånaderna! Maj räknar jag till vår/försommar och augusti hör för mig till sensommar/förhöst. Så idag är det en lycklig dag för mig eftersom sommaren nu kan ta fart på riktigt! Kanske har mitt tänk inte så mycket att göra med väder och temperatur som det har att göra med mitt egna psyke. När hjärnan är inställd på sommar öppnas helt andra möjligheter!

När jag tycker det är sommar glömmer jag mycket krav, borden och måsten. Jag riktiar istället in mig på att passa på. Så mycket som möjligt ska det passas på! Tror att detta grundlades någon gång när jag var liten och upptäckte hur mamma helt plötsligt kunde säga "Ja, hela hallen är full av era skor och i vardagsrummet står alla era glassskålar kvar från i fredags men det bryr vi oss inte om just nu för nu ska vi åka till stranden!". Alla barndomens bekymmerslösa dagar på stranden har nog fått mig att se på juni och juli som åtta veckor när man kan göra lite som man vill.

Idag ska jag till exempel lägga mig ute på gräset och njuta av den första riktiga sommarsolen!

Kommentera

Publiceras ej