Irritation

0kommentarer

Jag vet att jag har en hel del tid över eftersom att mina arbetstider är helt och hållet flytande. Just nu på sommaren är det väldigt lite att göra vilket ger mig ännu mer tid över. Tid som ska användas till något. Inte nog med att jag själv går runt och tycker att jag borde göra det ena och det andra utan även människor i min omgivning har synpunkter på vad jag borde göra och vad jag helst ska låta bli.

Det är kanske mest en person jag tänker på, nämligen favoriten. Det utrycks önskemål att jag ska fixa det ena och det andra inför flytten. Det är klart att jag kan göra det om jag har tid och jag kräver inte att vi ska göra lika många saker i var men jag gillar inte den här känslan jag har av att jag hela tiden kunde gjort något mer. Jag har redan så lätt att hamna i fällan där de enda tankarna i huvudet handlar om hur dålig jag är som inte gjort bara lite lite till eller varför det jag gjort inte blev bättre än det blev.

Jag försöker tänka vad jag gjort idag och den här veckan och känna mig nöjd! Men det är svårt när jag någonstans inbillar mig dessa förväntningar att jag borde gjort mer. Försöker titta på den där tidsplanen och att-göra-listan som jag betat av med allt det som skulle betas av denna vecka. Det enda som står kvar på den nu är MIDSOMMAR!

Så det tänkte jag göra nu! Fira midsommar så att det inte ska råda några tvivel om att det kunde gjorts bättre! I år blir det midsommar långt bort, tror det kan bli riktigt bra!

Lite blider från Midsommar 2007


Kommentera

Publiceras ej