Mera info - Flera råd

2kommentarer

Jag känner mig som en daggmasksjäl vars kropp delats mitt itu och nu har till val att hänga på rumpan (som ju blir ett huvud) och huvudet (som ju blir en rumpa). Inte ett lätt val! Eftersom Carro var så snabb med råd så tänkte jag att jag ger lite mer info så får vi se om det resulterar i fler (annorlunda?) råd.

  1. Jag stannar kvar hos den chefen som fortsätter driva företaget. Planerna är att företaget ska drivas i samma anda, en plan på att anställa flera till hösten så att antalet kollegor kommer gå från idag fyra till sju-nio. En person (gammal kollega från mit förra jobb) som planeras anställas kommer att få ansvar för personalkontakt så som den chefen som slutar haft idag.
  2. Jag följer med chefen som slutar. Planerna är att driva ett företag i ungefär samma stil som det ser ut idag. Friheten kommer vara lika stor, lite långsammare anställningstakt. Chefen kommer själv ansvara för personalkontakt precis som idag. Tror det är här jag har mitt hjärta...
  3. Jag börjar på ett helt annat företag som jag kontaktat och där det verkar finnas en möjlighet till jobb. Denna chefen är just nu som en sådan där dejt man haft och som sedan hör av sig alldeles för mycket alldeles för fort. Jag känner mig stressad och kvävd. Som om jag lovat att det ska bli vi fast jag egentligen bara hört mig för och kollat läget. Samtidigt kan det här bolaget erbjuda en viss typ av jobb som inget av de andra kan.

Just det mina kollegor har typ bestämt sig och för att få jobba med ungefär världens bästa kollega är det nummer ett eller två som gäller. Som ni märker jag jag inte en blekaste om vad jag ska göra och ta mig till...

2 kommentarer

Jeanette

03 Jun 2008 17:32

Att följa sitt hjärta är som att alltid göra sitt bästa. Där hamnar min röst. Kram och lycka till !

carro

04 Jun 2008 12:39

Om trean är så där het lär ju det alternativet finnas kvar om du skulle ångra dig. Jag tycker väl ettan lät roligast (med fler kollegor) men om chefen är bättre på tvåan kan det kompensera för mycket. Erbjuder tvåan något "extra" (typ lön) om du följer med? Hur het är hon/han på att få med dig vs hur het är den andre att ha dig kvar? Kanske kan vara det avgörande...



kram!

Kommentera

Publiceras ej