Dygsnrytmer

1kommentarer

Idag kom jag upp tidigt på morgonen, alarmet var ställt på 05.30 och ungefär 9 minuter därefter (en snoozning) var jag uppe på mina bedårande spiror. Om man jämför med igår då jag tog sovmorgon har jag mått så mycket bättre idag! Det är så mycket skönare att komma upp och igång på morgonen! Klyschigt värre... Men när jag ändå är igång; de mornar som jag lyckas ta mig ut för en liten promenad (inget långt, ett litet varv på 20minuter typ) slår alla andra mornar! De 20 minutrarna ute i frisk luft ger mer energi och pigghet än om det spenderats i sängen!

Men nu är det fredag och "ätar"dag! Te är upphällt och en Cote d'Or Bouchée (chokladelefant med nougat i) väntar på mig här...

1 kommentarer

caroline

15 Mar 2008 10:45

Det allra jobbigaste är att bli väckt tycker jag. Sedan kvittar det om klockan är 16 och man tagit en lur innan träningen, eller om klockan är 07. Kommer man bara över det där väckningsmomentet så håller jag med, annars sover jag gärna så länge jag bara får!

Kommentera

Publiceras ej