I dåligt skick

0kommentarer

Hemme igen efter en heldag med mamma och hennes tvättstuga. Nu har vi i alla fall lite rena kläder igen, skönt. Vad som är mindre skönt ät bakslaget i tillfrisknandet från min lilla förkylning. Just nu är jag yr, täppt, hostig och känner mig febrig men har inget att mäta eventuell feber med. Suck! Jag som trodde jag skulle vara i form för lite träning imorgon.

Juat nu håller favoriten på att laga middag. Till och med genom min nästäppa kan jag känna vitlökslukten...

För övrigt tycker jag att jag är förkyld så himla ofta nu för tiden. Förut var jag i stort sett aldrig sjuk, kunde till och med önska att jag fick bli lite sjuk så jag kunde få bara hemma ett par dagar. Men numera känns det som förkylning är något som drabbar mig ungefär hälften så ofta som mensvärk... Jag vet inte om jag kanske ska göra som mamma sade idag och "ungefär som man besiktar bilen och kollar att allt är okej liksom". Vad jag i alla fall ska göra är att gå till hälsokosten imorgon och fråga vad de har som kan stimulera mitt immunförsvar lite.

Nu ska jag lägga mig platt på rygg tills middagen är klar!

Kommentera

Publiceras ej