Jag hade rätt

0kommentarer

Det har blivit en bra påsk, precis som jag förutspådde. Den starka inldeningen inledde mig för en stund i en tro om att krafterna kanske skulle tryta, om inte innan, så i alla fall på upploppet men så har det alltså inte utvecklat sig.

Långfredagsmiddagen var mycket trevlig. Och äkta småländsk ostkaka till efterrätt är aldrig fel.

igår rev jag av några timmars jobb på dagen för att sedan äta middag hos favoritens mormor som en uppvärmning för en helkväll i småstaden med syster och hennes favorit. Det är som det är att gå ut i småstaden men med hänsyn tagen till omständigheterna som råder ser jag tillbaka på gårdagskvällen som lyckad.

Idag väntar fika med familjen hemma hos mamma i hennes nya lägenhet. Ska försöka komma ihåg att sno hennes gångstavar, kan behöva de efter allt påskätande!

Påsk 2008 är snart över, känns lite trist men den har på något sätt ingivit ett spirande hopp om att vår 2008 ser lovande ut.

Kommentera

Publiceras ej