Min sjukdag

0kommentarer

Idag var mina planer att endast ligga på soffan och vara sjuk hela dagen. Klockan 07.26  ringde telefonen och det fanns jobb att uträtta. Jag kände mig just då lite bättre (hade dock haft väldigt liten chans att känna efter) så jag hoppade ut sängen och åt frukost. Tog en snabbis till gymmet och cross-maskinen och sedan iväg. På vägen hem från jobbet tog jag en omväg för att fixa present till morgondagens 40-årsfest och en kofta till samma ändamål.

Väl hemme mitt på dagen däckade jag. Och vaknade nu. Inte pigg alls! Känner mig så skruttig som man någonsin kan! Det värsta är inte kliandet i halsen eller de 20 kilo slem i nästrakten om ni förstår. Nej, det värsta av allt är den gigantiska blåsa jag fått längst bak i höger kind! Jag skulle göra vad som helst för att bli av med den NU!

Borde väl ungefär nu börja med någon sorts middag som skulle kunna vara klar när favoriten kommer hem, men jag orkar helt enkelt inte. Orkar nästan inte ens hämta mitt vattenglas som jag glömde på bänken innan jag började med det här inlägget. Jag orkar inte ens blogga...

Kommentera

Publiceras ej