På begäran

0kommentarer

"låter spännande med kinsesisk cirkel, kan du inte berätta lite hur det var?" -Lisa

Till en början undrade jag mest vad jag hade hamnat på egentlgen. De andra deltagarna var i majoritet äldre damer som jag aldrig sett på gymet förut. Innan passet började hörde jag dem prata om ryggont, trädgårdsarbete och trädgårdsarbete som lett till ryggont. Jag hörde till och med en av dem säga att hon lagt på sig sex kilo kring höfterna och "sex har man ju gärna någon annanstans" följdes av ett äldre-dam-fnitter. Vet inte, men jag kanske förstår det skämtet när jag blir äldre?!

I alla fall så gick passet ut på att jag, de ädlre damerna och nyblivna mammor körde cirkelträning med de där Kinesismaskinerna. En station var hopprep eftersom den maskinen var trasig, endast jag och en tjej till hoppade faktiskt hopprep. Vet inte var och ens orsak men någon nämnde knän...

Visst låter det som jag aldrig kommer gå tillbaka?! Men faktum är att det var skitbra träning som jag säkert kommer göra igen! Man kan ju även använda maskinerna när där inte är något pass...

Såhär beskriver Sats själva:
KinesiesCirkel
Klassen för dig som vill träna uthållighetsinriktad styrketräning med fokus på funktionella övningar och bålstabilitet. Vi tränar tillsammans med en personlig tränare i en mindre grupp. Träningen sker i en speciellt framtagen utrustning som skapar ett friare rörelsemönster än i de traditionella styrketräningsmaskinerna.

Kommentera

Publiceras ej