Fortfarande omotiverad

0kommentarer

Idag är jag ledig hela dagen. Fortfarande har jag den där känslan av att inte orka göra något men ha en hel del som borde göras. Städade min garderob igår i alla fall och det är verkligen inte konstigt att jag aldrig hittar något att klä på mig! Slängde två stora påsar med kläder som jag aldrig använder. En stor hög bildades av kläder som är sköööna, mysiga, bra att ha en frusen dag eller på väg till och från träning -Få av dessa duger dock till någon annat än att vara just sköööna myskläder för en frusen dag på väg till träningen. Kvar blev en liten skvätt med kläder som jag faktiskt kan visa mig ute bland folk i, än mindre var den hög av kläder som har rätt färg för att vara acceptabla som arbetsplagg.

Nu väntar jag bara på lönen och skatten så ska det ut och shoppas sedan!

Idag har jag handlat mat, diskat, dammsugit, städat skåpet med alla plastburkar som låg huller om buller. Har även blivit en del småstädande här och där. Nu tror jag att jag ska ge mig ut på en liten tur i löpspåret. Sedan ska vi äta middag med färskpotatis som jag hittade i mataffären idag. Ska bli supergott!

Mest av allt längtar jag just nu efter att få nyckeln till vår alldeles egna lägenhet i handen! Lovar att den här omotivationen inför allt som har med hem och hushåll att göra kommer vara som bortblåst i samma sekund! Då ska det piffas och fixas!

Kommentera

Publiceras ej