Så mycket jag borde

0kommentarer

Här sitter jag med ännu en ledig förmiddag som verkligen borde användas till något vettigt. Istället har jag tråkigt, men jag tar mig ändå inte för med något av allt det som borde göras. Jag borde till exempel diska, vika tvätt, dammsuga, plocka i ordning i min garderob, åka och köpa flyttkartonger, städa i förrådet, städa bilen och säkert fem eller tio saker till som jag inte kan komma på nu... Att jag inte gör dem får mig att känna mig stressad och slö, ett litet uns av dåligt samvete får jag också! Dessutom vet jag att det kommer vara så trist att komma hem till den här röran senare när jag varit och jobbat.

Har hamnat i en knepig härva mellan en massa människor som envisas med att prata med mig om saker som jag tydligt talat om för dem att jag inte vill prata om. Nu spelar det nog ingen roll hur jag vänder mig så har jag ändå rumpan där bak så att säga. Ju mer jag tänker på det desto knepigare blir det! Men det är inte så mycket jag kan göra heller känns det som... Tror att det mesta kommer reda ut sig under veckoslutet, eller hoppas!

Tror jag ska ta mig i kragen och göra ett ryck i två timmar innan det är dags att börja göra sig i ordning för dagens lilla jobb, frågan är var jag ska börja?! Något av förljande tre blir nog min sysselsättning under de närmaste timmarna: disk eller tvätt eller garderob.



Kommentera

Publiceras ej