Avslut på ledig dag

0kommentarer

Nu börjar denna lediga dag närma sig kväll och avslut. Skippade sovmorgon för tvättstuga och fyndshopping på nyöppnad Satdium. Fick med mig en jacka (precis som väldigt många andra) och lita mjukiskläder till himla bra pris! Sedan var det vidare till Kvartersakuten för att kolla mina ögon.

Jag: -Nej, alltså jag är inte sjuk eller så... Bara mina ögonlock som blivit väldigt stora under natten. Kanske svårt för dig att se du vet ju inte hur jag brukar se ut men såhär svullna brukar de inte vara.
Blårock: -Ja, det är svårt att säga vad det är... Du ser ju lite röd ut också... Men ingen irritation i ögonen... VI gör såhär att du får en salva och om du vill kan du ta allergitabletter.
Jag: -Men jag är inte allergisk vad jag vet.
Blårock: -Hundrafyrtio kronor måste jag ta av dig för besöket, salvan hämtar du ut var du vill med din legitimation. Tack och hej! Varsågod nästa!

Ja, ungefär så lät det i alla fall...

Hemma igen fortsatta jag i tvättstugan och lyckades med att tvätta precis ALL tvätt. Brukar ge upp halvvägs annars men nu är tvättkorgen härligt tom. Efter lite tupplur på soffan tog jag mig iväg och tränade och när jag kom hem hade favoriten lagat gott kryddad kyckling med ugnsgrönsaker och ris. Nu väntar jag på "Du är vad du äter". Sedan ska jag läsa ut Tyskungen!

Kommentera

Publiceras ej