Ensam lördag

0kommentarer

Gjort en sväng på stan för att skaffa de där svarta stövlarna jag varit i behov av en tid nu. Slås igen av hur ynkliga mina vader måste vara då 9 av 10 stövelskaft är för stora. Oftast fyller man ju ut med instoppade byxor men nu är jag ju ute efter att par stövlar jag kan ha till kjol också. Jaja, blev ett par av de där 9 i alla fall då den 10:onde oftast inte faller mig i smaken trots bättre passform på skaftet. Blev ett par nätta små saker i mocca från gamla hederliga Vagabond.

Nu sitter jag här med resterna av gårdagens "världens-största" godispåse, utan filmen jag aldrig hyrde och med favoriten i småstaden för att kolla fotboll med sin fader. Lite halvtrist alltså... Ska värma lite potatis- och squashsoppa med hummus och rostat pitabröd från igår till lunch och längta tills favoriten kommer hem igen!

Kommentera

Publiceras ej