Bara att möta verkligheten

1kommentarer

Idag är det måndag. En sådan där måndagen-efter-måndag. När jag gick i skolan tyckte jag dessa måndagar var de allra värsta dagar i hela världen, värre än dagen-efter-söndag. Ofta när ma gick i skolan hade ju ungefär halva skolan också varit ute på lördagen och hade man varit sådär dyngfull som jag var i lördags fick man för sig att alla andra observerat allt man gjort. Inte slog det en att alla andra också druckit och antagligen inte hade helt skarpa minnen från lördagen...

Fortfarande idag måste jag påminna mig att folk jag möter på gatan en sådan här dagen-efter-måndag inte är samma folk som bevittnade mina bravader i lördags. Känns som att alla tittar på mig och tänker en massa...

Nej, tacka vet jag dagen-efter-söndagar inom hemmets fyra väggar!

1 kommentarer

Lisa

06 Oct 2008 11:49

storebror ser dig... ahhh!



tänk hur det då är i en mycket mindre stad, en liten byhåla, alla vet vad du gör och vem du är.

Kommentera

Publiceras ej